Talks@DI

Sanare: Pluggable Intrusion Recovery for Web Applications

Transmissão através de Videoconferência

Por David Matos.

In this talk I present Sanare, a pluggable intrusion recovery system designed for web applications that use different data storage systems to keep their state. Sanare does not require any modification to the source code of the application or the web server. Instead, it uses Matchare, a new deep learning scheme we introduce to learn the matches between the HTTP requests and the database statements, file system operations and web services requests that the HTTP requests caused. We evaluated Sanare with three open source web applications: WordPress, GitLab and ownCloud. In our experiments Matchare achieved precision and recall higher than 97.5%.

Bio: David is a postdoctoral researcher at LaSIGE since March 2021, currently working at the SEAL project researching novel security techniques for web applications. He has a BSc and a MSc in Informatics Engineering from Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa and a PhD in Computer Sciences and Engineering from Instituto Superior Técnico. He has participated in more than three research projects.

As a researcher he worked at LaSIGE with the Navigators research group (2012-2014) and at INESC-ID with the Distributed Systems Group (GSD) (2015-2021). He participated in the following projects: PATI, SITAN, SafeCloud and SEAL. His research interests are related with distributed systems, cybersecurity and cloud. More specifically, he has been researching novel intrusion recovery methods for applications and systems running in the cloud environment.  In the industry he has worked at Coriant, Portugal Telecom and Caixa Geral de Depósitos as a Software Engineer, Cloud Engineer, Solutions Architect and Data Scientist.

Transmissão em direto via Zoom.

Departamento de Informática | Ciências ULisboa

Celebrating Pedro Duarte's 60th birthday.

Fotografia de campo agrícola e parque eólico

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de trator em campo agrícola

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia representativa de agricultura sustentável

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de pessoa a pegar num Ouriço-do-mar

Seminário de Pós-Graduação no âmbito do Doutoramento em Biologia, por Inês Ventura.

As Jornadas Interinstitucionais de Inovação Pedagógica estão abertas a docentes do ensino superior com interesse no seu desenvolvimento profissional pedagógico.

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada de diversas informações

Concerto solidário a favor da Associação Portuguesa Contra a Leucemia.

Logótipo da Comissão Europeia e iconografia associada ao Horizon Europe

1.ª edição do curso Horizon Europe, para candidaturas futuras a projetos colaborativos - manifestações de interesse até 05 de setembro de 2022.

Título do evento e iconografia relacionada com a ciência e a saúde

O workshop visa sensibilizar jovens, adultos e idosos para a importância do movimento induzido pela música na saúde e na qualidade de vida sustentável.

Banner do concurso (inclui fotografia apresentada numa anterior edição)

Candidaturas até 30 de setembro de 2022.

Imagem ilustrativa do curso, acompanhada de diversas informações

Um curso dirigido ao público geral e estudantes de arte ou ciência (a partir dos 16 anos), com interesse em desenho de observação, ilustração, e biologia, com ou sem experiência em desenho.

Cartaz do evento

Um evento repleto de atividades científicas, culturais e educativas, com jogos, demonstrações, palestras, entre muitas outras atividades.

Programa a disponibilizar.