"la Caixa" Foundation Fellowships

Doctoral INPhINIT Fellowships

Título da iniciativa e representação de uma célula estaminal

35 fellowships for early-stage researchers of any nationality to pursue their PhD studies in the best Spanish and Portuguese research centres and units with excellence distinction. This frame is addressed exclusively to PhD research projects on STEM disciplines: life sciences and health, experimental sciences, physics, chemistry and mathematics.

Key dates

• 25 January 2023, at 2 pm Peninsular Spain: deadline for submitting applications
  • 18 April 2023: notification of the shortlist results and arrangement of interviews
  • 23, 24 and 25 May 2023: face-to-face interviews
  • 08 June 2023: communication of the final results
  • From 08 to 30 June 2023: matching host institution-fellow

Host organizations offer PhD positions in their top research training programmes

• Find here the most suitable for your career!
Título do evento, sobre uma composição de imagens relacionada com o cérebro humano e a área da saúde

Este workshop pretende estimular a discussão sobre como melhorar o uso de dados para melhorar a tomada de decisão no contexto das doenças neurodegenerativas.

Título do evento e fotografia do homenageado

O Pavilhão do Conhecimento celebra a vida e a extensa obra do reconhecido geólogo.

Título "M23 2023/24", inserido em fotografia de alunos da ULisboa

Um evento a decorrer online no dia 01 de fevereiro de 2023.

Titulo, dia, hora, local do evento e fotografia do orador

Encontro Scientia, por Sergio Chozas (cE3c - Environmental Stress & Functional Ecology).

Lisbon Webinar in Analysis and Differential Equations, por Edgard Pimentel (Universidade de Coimbra).

BioISI Research Seminar, por Margarida Gama-Carvalho (BioISI/Ciências ULisboa).

Lecture Course, por Herwig Hauser (Faculty of Mathematics, University of Vienna).

Seminário do Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas, por Pedro Abreu (LIP / IST).

Mathematical Logic Seminar, por Ana Borges (University of Barcelona).

Banner do evento, incluindo titulo/dia/hora/local e fotografia de passageiros de transportes públicos

Evento no âmbito do Ciclo de Conferências "Conversas à 6.ª", promovido pela redeMOV da Universidade de Lisboa.

Título do evento, inserido em composição de imagens alusivas ao cérebro e a puzzles

Um curso interdisciplinar dirigido a todos os que tenham interesse nas áreas de Neurociências e Filosofia.

Symbiosis is a key strategy for life on Earth. Nevertheless, although many research groups have long been committed to the study of symbiosis, its definition and functioning are not fully understood, and its ecological role and relevance are still underestimated.

Logótipo da ULisboa, sobre um fundo escuro e ondas sonoras

Submissão de propostas até 06 de fevereiro de 2023.

Este Workshop tem como objetivos divulgar a política de criação de materiais didáticos de Ciências ULisboa, bem como saber identificar e utilizar as licenças Criative Commons.

Este Workshop tem como objetivo dar a conhecer os Recursos Educacionais Abertos e como tirar proveito desse recurso.

This 5-day course offers to the participants a light microscopy course focusing on fluorescence microscopy techniques applied to the detection of proteins and glycans in tissue samples and cell cultures.

Titulo, dia, hora e local do evento, acompanhados de fotografias dos oradores

O que acontece quando os temas comentados nos media são controversos e os/as investigadores/as sofrem comentários negativos nos media ou online, ou mesmo ameaças? O que pode ou deve o investigador fazer? E como podem também apoiá-lo a sua instituição e os comunicadores que com ele/a trabalham?

Reflexo do pôr-do-sol nas águas do rio Tejo

Call for Proposals: Multi-Year Projects and Events.

Fotografia da Praça do Comércio, em Lisboa

Candidaturas ao prémio (versões preliminares dos artigos) até 28 de fevereiro de 2023.

This course aims to explore ways of communicating science to non-specialized audiences, such as policy makers, industry, general public (including students and teachers), through their engagement and participation in citizen science activities.

A 19 de abril de 2023 celebra-se o 112.º aniversário da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa.

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

This year our motto is "Reinventing Science, for yourself and others”.

The objective of this course is to provide students with basic knowledge of R programming, allowing them to manipulate and visualize data with R.

The objective of this course is to provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.