XXII Symposium of Cryptogamic Botany

FCUL, Lisboa

The XXII Symposium of Cryptogamic Botany will take place in Lisbon from the 24th to 26th of July 2019.

This biennial symposium will gather experts on fungi, algae, lichens,  bryophytes and ferns to discuss up-to-date science on cryptogamic systematics, physiology and ecophysiology, application and technology, and urban, tropical and global change ecology. We strongly encourage the participation of those working in cryptogamic botany, including researchers and university students, private and public practitioners, to promote the exchange of technical and scientific knowledge in this area.

The Symposium will be organized back to back with the 15th European Ecological Federation (EEF) Congress that will take place the following week. The Symposium is organised by the University of Lisbon, Faculty of Sciences, Centre for Ecology, Evolution and Environmental Changes.

You can contact us at cripto2019@ciencias.ulisboa.pt.

More information, including dates and registration:

Speaker: Gernot Eichmann (LIP).

A iniciativa visa dar a conhecer a investigação que se faz no LASIGE / Departamento de Informática de Ciências ULisboa e consiste num conjunto de apresentações de 15 minutos cada, onde os docentes e investigadores do departamento apresentam os tópicos de investigação em qu

As candidaturas ao Módulo de Intercâmbio EIT Health, 4.ª Edição, já abriram.

Cancelamento motivado pela aplicação do plano de contingência da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa relativo ao novo Coronavírus (COVID-19).

Speaker: Lucio Boccardo (Università di Roma La Sapienza).

To get access to the password, please register on the website or contact one of the organizers.

Objectives: provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.

Apresentações de João Cordovil (Centro de Filosofia das Ciências da Universidade de Lisboa / Ciências ULisboa) e Diana Barbosa (Comcept - Comunidade Céptica Portuguesa).

Face à emergência da pandemia da COVID-19, a 6.ª edição da Escola de Verão de Energia da Faculdade de Ciências da ULisboa, prevista para 6 a 10 de julho de 2020, será adiada para data a definir em 2021.

Cancelamento motivado pela aplicação do plano de contingência da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa, na sequência das orientações da Direção-Geral de Saúde e das recomendações por parte da Reitoria da Universidade de Lisboa, relativamente ao novo Coronavírus (CO

Candidaturas a decorrer até ao dia 15 de julho de 2020.

IN3+  | Um Milhão para a Inovação.

O prémio IN3+ destina-se a todos os investigadores pertencentes às entidades que integram a Rede Inovação INCM.

Cancelamento motivado pela aplicação do plano de contingência da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa, na sequência das orientações da Direção-Geral de Saúde e das recomendações por parte da Reitoria da Universidade de Lisboa, relativamente ao novo Coronavírus (COVID-1

New date: September 14th-16th, 2020.

Ciências ULisboa associa-se ao maior evento mundial sobre inovação para a sustentabilidade - “The Planetiers World Gathering” - que terá lugar no Altice Arena entre 21 e 23 de outubro de 2020, sob os auspícios da

Programa de Formação Contínua de Professores do Ensino Básico (3.º ciclo) e Secundário, grupos 420 e 520.

New date: 30 August - 03 September 2021.

This conference is the 22nd in the series of triennial conferences which bring together the Particle and Nuclear Physics communities.