Cursos Avançados cE3c 2018/2019

Bioinformatics analysis of biological sequences

FCUL, Lisboa
Cursos Avançados cE3c 2018/2019
cE3c

There are thousands of totally sequenced genomes freely available in the Internet. The number keeps on growing as at least one genome sequence is released every day. Large-scale sequencing requires bioinformatics analysis, whose algorithms will be the aim of this course, and that underlie the generation of reliable databases. Algorithms are also the basis of reliable sequence databases generation. An intelligent analysis of these databases allows the extraction of information and scientific knowledge. One of the most used tools for data mining is the software for the analysis and comparison of amino acids and nucleotide sequences that allow the identify and search for similarity. This course is aimed at researchers, molecular biology students, and health professionals who want to learn how to perform data mining of nucleic acids and proteins sequences to discover biological knowledge, or to implement new laboratory techniques in molecular biology, research or diagnostics.

Date: October 22nd, 2018 to October 26th, 2018
Deadline for Applications: September 28th, 2018

Seminário do Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas, por Jonathan Hollar (LIP).

This colloquium seeks to debate ideas from the arts, humanities and sciences on the process of empathy.

Neuroscience and Neuromodeling Seminar, por Athanasios Vourvopoulos (LaSEEB, ISR, IST-ULisboa).

Banner do evento

No dia 6 de outubro, a ULisboa dá as boas-vindas aos seus estudantes na Cidade Universitária!

Geodiversidade

Palestra no âmbito das comemorações do Dia Internacional da Geodiversidade, por Carlos Marques da Silva (DG Ciências ULisboa).

Banner do evento

Celebrando o início de um novo Ano Académico, esta sessão solene é um importante marco na vida académica da ULisboa e junta toda a sua Comunidade.

Imagem ilustrativa do curso, acompanhada de diversas informações

Um curso dirigido ao público geral e estudantes de arte ou ciência (a partir dos 16 anos), com interesse em desenho de observação, ilustração, e biologia, com ou sem experiência em desenho.

Banner do evento

Talk @LASIGE, por Bruno Loff (Faculdade de Ciências, Universidade do Porto).

Logótipo do evento

The main goal of this annual conference is to expose students, engineers, scientists and the overall academic and scientific communities to the greatest recent advances in the fields of Technology, Health and Biomedical Engineering taking place in some of the most prestigious research institutions.

Banner do evento

Participe até 12 de outubro / Submit you application until 12 October.

Banner do evento

Ciências ULisboa estará presente, de 13 a 16 de outubro, no Festival Internacional de Ciência - FIC.A

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por James Ladyman (University of Bristol).

Logótipo da iniciativa, sobre imagem alusiva à cibersegurança

A ciência rege-se por diferentes escalas de tempo. Diferentes áreas do conhecimento estudam processos a diferentes escalas: dos nanossegundos aos milhões de anos. Quais são os Andamentos da Ciência?

Cartaz do evento

Um evento repleto de atividades científicas, culturais e educativas, com jogos, demonstrações, palestras, entre muitas outras atividades.

Research at the Faculty of Sciences

Join us on 26 October 2022 for the 4th edition of Ciências Research Day.