Concerto de Ano Novo em Ciências

Um programa dirigido aos alunos de Licenciatura e de 1.º ano de Mestrado.

Philosophical metatheories have had a great development in recent times. They have been used to reconstruct theories in many different scientific fields, from physics to biology to the social sciences. However, they lack means to systematically test the adequacy of their products.

Seminário do Centro de Física Teórica e Computacional, por Artem Ryabov (Charles University, Prague, Czech Republic).

.

Cognitive sciences have approached social cognition from two complementary perspectives. On one hand, social psychology and behavioural economics have mostly emphasized mentalizing, social perception, and our ability to model other minds. On the other hand, developmental psychology and motor neuroscience have more focused on imitating, social interaction, and our propensity to coordinate with others’ behaviour.

Logótipo do evento

O conceito de One Health assenta no reconhecimento da necessidade de abordar as políticas de saúde numa perspetiva de interdependência humano-animal-ambiente.

The course aims at enabling the participants to use different methods to measure the impacts of pollutants on ecosystems. Basic knowledge will be provided through theoretical and practical lessons on how to select and use the most suitable metrics based on the analysis of multiple compartments of the ecosystems.

O evento visa reunir investigadores interessados na aplicação de isótopos estáveis em estudos ecológicos e na utilização de dados históricos de biodiversidade disponíveis em coleções museológicas.

Logótipo e data do evento

“There is often a considerable difference between what we think people need and what people want to use”. This is our perspective on how technology should be developed and will serve as the motto of this event.

Título e data do evento, sobre uma fotografia da Ponte Vasco da Gama (Lisboa)

O evento decorre de 12 a 14 de julho de 2022, sob o lema CHEMISTRY: Forging bonds, e destina-se a todos os investigadores e alunos da ULisboa.

Banner do evento

The program will consist of plenary lectures, oral, flash and poster communications, and a round table about Science Communication.

This course offers an overview of the different ways to measure biodiversity, and provides tips for the stratification of primary biodiversity data and the construction of variables that describe its various facets. It also includes an in-depth review of the different types of data used to measure biodiversity and their problems and limitations.

Banner do evento

Estaremos hoje habilitados a prever o impacto da atividade humana no clima e a inferir daí a insustentabilidade do nosso modo de vida?

Logótipo do programa

Após 2 anos de interregno, o programa Ser Cientista está de regresso!

Imagem alusiva ao prémio

Candidaturas até 31 de julho.

Fotografia representativa de agricultura sustentável

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de trator em campo agrícola

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de campo agrícola e parque eólico

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Programa a disponibilizar futuramente.