Cursos Avançados cE3c 2017/2018

Scientific Writing and Communication

FCUL, Lisboa
cE3c

The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications. The main emphasis is on the most common form, the “primary scientific paper”, but other forms will be covered. Matters related to oral presentations, poster preparation and proposal writing will also be discussed. Thus participants will become familiar with the forms of presenting new findings to various scientific forums.

Please note that the main focus of this course is on how to structure a scientific text, i.e. the rules and requirements, building up the actual text, presenting findings, etc., and not very much on the actual language, i.e. grammar, vocabulary, language structure, etc. The latter will only be touched briefly upon.

Date: January 22nd, 2018 to January 26th, 2018
Deadline for Applications: December 22nd, 2017

cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais

Por Robert Park (Judith & David Coffey Chair of Sustainable Agriculture The University of Sydney Faculty of Science, School of Life & Environmental Sciences Plant Breeding Institute, The University of Sydney).

Sara Carolina Gusmão Coito Madeira defende a tese "Evaluation of thermal stress in tropical marine organisms in the context of climate warming".

Olimpíadas Internacionais de Física 2018

Ciências tem imenso orgulho em colaborar com a organização das Olimpíadas Internacionais de Física, que em 2018 se realizam em Portugal.

ECMTB 2018 - 11th European Conference on Mathematical and Theoretical Biology

The European Conferences on Mathematical and Theoretical Biology (ECMTB) are the major scientific events in this field in Europe and one of the major events worldwide, attracting the participation not only of the European researchers, but also of researchers from all over the w

Victor Manuel Meneses Barbosa defende a tese "Bus driver rostering by hybrid methods based on column generation".

Hands-on Workshop on Epithelial Systems: Physiology and Pathophysiology

Learn about the latest developments on Epithelial Systems: Physiology and Pathophysiology and discuss your project with the experts.

Application deadline: 10 June 2018

Ser Cientista - 5.ª edição

O programa "Ser Cientista" é dirigido a alunos que frequentem, no presente ano letivo, o 10.º, 11.º ou 12.º ano de escolaridade.

Tiago Luís Calha Maurício defende a dissertação "Controlador de redes em código aberto".

Luís Miguel Neves Pedro Machado Sampaio defende a dissertação "A geometrical point of view for the non commutative Ergodic Theorems".

Mafalda Oliveira Alves Luís apresenta o trabalho "Resolução de problemas no Ensino da Matemática".

Dia da Universidade de Lisboa

O dia será marcado pelo lançamento da moeda comemorativa dos 250 anos do Jardim Botânico da Ajuda, pela Inauguração da Exposição sobre o Jardim Botânico Tropical e pelo lançamento da Imprensa da ULisboa.

Por Cristina Carloganu (PC Clermont Ferrand / IN2P3/ CNRS / UBP).

Genius Camp - Campos de Verão de Ciência e Tecnologia

Os primeiros Genius Camp, um misto de campos de férias com atividades de ciência e tecnologia, vão ter lugar este verão e são destinados a jovens dos 12 aos 17 anos que tenham o “bichinho da ciência”.

O 8.° Encontro Luso-Brasileiro de História da Matemática será um evento marcado pela junção da história e da contemporaneidade, onde seus participantes terão a oportunidade de desfrutar de belíssimos cenários naturais, além de diversas maravilhas tecnológicas e culturais.

SULTAN - European Training Network for the Remediation and Reprocessing of Sulfidic Mining Waste Sites

Applications are invited for 15 PhD positions (“Early Stage Researchers”) to be funded by the Marie-Sklodowska-Curie Innovative Training Network within the Horizon 2020 Programme of the European Commission.

The SPOF 2018 Summer School on “Topics in Optics for Space & Ground Based Astronomical Instruments” will happen in 10 and 11 of September 2018 at the Physics Department of the Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa.

Orçamento Participativo Portugal

O Orçamento Participativo Portugal é um processo democrático deliberativo, direto e universal, através do qual as pessoas apresentam propostas de investimento e que escolhem, através do voto, quais os projetos q

SPINON Workshop 2018

A platform that brings together renowned scientists and young researchers in the field of molecular magnetism.

EuCheMSIL 2018 - 27th Conference on Molten Salts and Ionic Liquids

This series of meetings initiated in 1966 as EUCHEM Conference on Molten Salts in Norway. After molten salt and ionic liquid communities joined forces in 2006, it developed to a true European event organized every two years.

O Encontro Nacional de Biologia Evolutiva tem como objetivo principal juntar Biólogos Evolutivos a trabalhar em Portugal e no estrangeiro, de modo a promover coesão e excelência científica.

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

The course “Entomological Collections, Insect Systematics and Evolution” will comprehend a general introduction to entomology and entomological collections, covering the steps various steps for the creation of such a collection: specimen capture and preparation, cataloguing, di

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

O programa detalhado de Cursos Avançados disponibilizados pelo cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais para o ano letivo 2018/2019 já está disponível.

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

There are thousands of totally sequenced genomes freely available in the Internet. The number keeps on growing as at least one genome sequence is released every day.

Natural History Collections and Biodiversity

Natural history museums are privileged spaces for seminal research on different subjects of biological sciences such as biodiversity, evolution, ecology, biogeography and taxonomy.