Doutoramento em História e Filosofia das Ciências

Prova de Doutoramento: Do Naturalismo às Ciências Modernas nos Açores. Ensaio biográfico de Francisco Afonso Chaves (1857-1926)

Maria da Conceição da Silva Tavares

Sala 6.2.56, FCUL, Lisboa

Provas de Doutoramento - Maria da Conceição da Silva Tavares

Tema da tese e alvo de discussão oral: " Do Naturalismo às Ciências Modernas nos Açores. Ensaio biográfico de Francisco Afonso Chaves (1857-1926)"

Júri:

• Henrique Leitão (Presidente, FCUL)
  • Ana Simões (Orientadora, FCUL)
  • Carlos Guilherme Lopes Riley da Mota Faria (Arguente - Professor Auxiliar do Departamento de História, Filosofia e Ciências Sociais da Universidade dos Açores)
  • Josep Batllò Ortiz (Arguente - Investigador do Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, Barcelona)
  • Antonio Sánchez (Vogal, FCUL)
  • Maria Paula Diogo (Vogal - Professora Catedrática do Departamento de Ciências Sociais Aplicadas, Faculdade de Ciências e Tecnologia, Universidade Nova de Lisboa)

João Paulo Marques dos Santos apresenta a dissertação "Deteção de malware de nova geração e sua mitigação".

Este programa é dirigido a alunos que frequentem, no presente ano letivo, o 10º, 11º ou 12º ano de escolaridade.

Applications until May 26, to Simão Luz - please find more information here.

The aim of this meeting is to stimulate interaction between people, who are working in higher structures interpreted in the broad sense (to mean higher stacks, L-infinity- and A-infinity-algebras, Batalin-Vilkovisky algebras, higher category theory, operad theory and relat

Gathering excellence where Cameron excels: Combinatorics, Groups, Model Theory, Number Theory, Semigroups, Statistics, and more...

Bartosz Tylkowski, PhD

Por Ruy de Queiroz (Universidade Federal de Pernambuco).

Por David García-García (Grupo de Física Matemática - Universidade de Lisboa).

Workshop associado à Conferência "All Kinds of Mathematics Remind me of You".

Por Ali Mohammadian (School of Mathematics, Institute for Research in Fundamental Sciences - IPM, Tehran, Iran).

This meeting is part of a series of successful field symposiums that started in the early 2000’s. The meeting in Lisbon and the Algarve (3-7 September 2017) will follow this tradition and will provide an opportunity for fruitful scientific discussions. On top of all t

The aim of the EMAPI 2017 is to promote the opportunity to share findings and experiences - research, management, and policy - with professionals from around the world.

Optimization 2017 is the ninth edition of a series of Optimization international conferences held every three or four years, in Portugal.

Submissão de propostas a decorrer até 07 de setembro de 2017 (12:00 CET).

O encontro, a decorrer de 20 a 22 de setembro de 2017, tem como tópicos principais o desenvolvimento de técnicas instrumentais avançadas, a proteómica, a metabolómica, a análise de pequenas moléculas, e a espectrometria de massa estrutural e nativa.

Candidaturas a Bolsas de Doutoramento a decorrer até 02 de outubro de 2017.

Adaptationism, i.e. the claim that natural selection provides a sufficient explanation for the evolution of most traits, pervades all aspects of biological thinking.

Programa de Formação Contínua de Professores do Ensino Básico (3.º ciclo) e Secundário, grupos 420 e 520.

The European Symposium on Nanofluids (ESNf) will be a series of international conferences to be organized in Europe and the very first one (1st ESNf) will be held in Lisbon, Portugal during 8-10 October 2017.

A iniciativa conta com a participação de Henrique Leitão (FCUL), decorrendo as expressões de interesse até 12 de maio de 2017.

Abstract submission deadline: 31st July 2017

There are thousands of totally sequenced genomes freely available in the Internet. The number keeps on growing as at least one genome sequence is released every day.

The objective of the symposium is to present new approaches to deal with Big Data Applications in finance, retail and commerce bringing together professionals from companies in these areas and researchers who generate sound methods and tools to handle such data.

ECCA 2017 will be a unique meeting place where the people driving climate adaptation on the ground, from business, civil society and national and local governments, can share ideas and experience with the world’s leading researchers and policymakers.