Cursos Avançados cE3c 2017/2018

FCUL, Lisboa
Cursos Avançados cE3c 2017/2018
cE3c

This is a mostly practical course offering an overview on different community ecology and macroecological methods and software. These will include all steps of a research project, from the optimal sampling of communities to process inference from large-scale patterns of taxon, phylogenetic and functional diversity. Specific topics will be: (1) alpha, beta and gamma diversity; (2) estimating diversity from incomplete sampling; (3) partitioning taxonomic beta diversity; (4) community-assembly rules, (5) functional and phylogenetic diversity, (6) null models, (7) rarity and species abundance distribution. Finally, students will be asked to present own data and case studies.

Date: June 18th, 2018 to June 22nd, 2018
Deadline for Applications: May 25th, 2018

cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais
ECMTB 2018 - 11th European Conference on Mathematical and Theoretical Biology

The European Conferences on Mathematical and Theoretical Biology (ECMTB) are the major scientific events in this field in Europe and one of the major events worldwide, attracting the participation not only of the European researchers, but also of researchers from all over the w

Victor Manuel Meneses Barbosa defende a tese "Bus driver rostering by hybrid methods based on column generation".

Hands-on Workshop on Epithelial Systems: Physiology and Pathophysiology

Learn about the latest developments on Epithelial Systems: Physiology and Pathophysiology and discuss your project with the experts.

Application deadline: 10 June 2018

Ser Cientista - 5.ª edição

O programa "Ser Cientista" é dirigido a alunos que frequentem, no presente ano letivo, o 10.º, 11.º ou 12.º ano de escolaridade.

Tiago Luís Calha Maurício defende a dissertação "Controlador de redes em código aberto".

Umberto Adriolo defende a tese "Nearshore hydrodynamics and morphology derived from video imagery".

Mafalda Oliveira Alves Luís apresenta o trabalho "Resolução de problemas no Ensino da Matemática".

Dia da Universidade de Lisboa

O dia será marcado pelo lançamento da moeda comemorativa dos 250 anos do Jardim Botânico da Ajuda, pela Inauguração da Exposição sobre o Jardim Botânico Tropical e pelo lançamento da Imprensa da ULisboa.

Luís Miguel Neves Pedro Machado Sampaio defende a dissertação "A geometrical point of view for the non commutative Ergodic Theorems".

Por Cristina Carloganu (PC Clermont Ferrand / IN2P3/ CNRS / UBP).

Noites no Observatório - Um Universo nada trivial

Por João Lin Yun (IA - Instituto de Astrofísica e Ciências do Espaço / Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa).

Genius Camp - Campos de Verão de Ciência e Tecnologia

Os primeiros Genius Camp, um misto de campos de férias com atividades de ciência e tecnologia, vão ter lugar este verão e são destinados a jovens dos 12 aos 17 anos que tenham o “bichinho da ciência”.

O 8.° Encontro Luso-Brasileiro de História da Matemática será um evento marcado pela junção da história e da contemporaneidade, onde seus participantes terão a oportunidade de desfrutar de belíssimos cenários naturais, além de diversas maravilhas tecnológicas e culturais.

SULTAN - European Training Network for the Remediation and Reprocessing of Sulfidic Mining Waste Sites

Applications are invited for 15 PhD positions (“Early Stage Researchers”) to be funded by the Marie-Sklodowska-Curie Innovative Training Network within the Horizon 2020 Programme of the European Commission.

The SPOF 2018 Summer School on “Topics in Optics for Space & Ground Based Astronomical Instruments” will happen in 10 and 11 of September 2018 at the Physics Department of the Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa.

Orçamento Participativo Portugal

O Orçamento Participativo Portugal é um processo democrático deliberativo, direto e universal, através do qual as pessoas apresentam propostas de investimento e que escolhem, através do voto, quais os projetos q

SPINON Workshop 2018

A platform that brings together renowned scientists and young researchers in the field of molecular magnetism.

EuCheMSIL 2018 - 27th Conference on Molten Salts and Ionic Liquids

This series of meetings initiated in 1966 as EUCHEM Conference on Molten Salts in Norway. After molten salt and ionic liquid communities joined forces in 2006, it developed to a true European event organized every two years.

O Encontro Nacional de Biologia Evolutiva tem como objetivo principal juntar Biólogos Evolutivos a trabalhar em Portugal e no estrangeiro, de modo a promover coesão e excelência científica.

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

O programa detalhado de Cursos Avançados disponibilizados pelo cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais para o ano letivo 2018/2019 já está disponível.

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

The course “Entomological Collections, Insect Systematics and Evolution” will comprehend a general introduction to entomology and entomological collections, covering the steps various steps for the creation of such a collection: specimen capture and preparation, cataloguing, di

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

There are thousands of totally sequenced genomes freely available in the Internet. The number keeps on growing as at least one genome sequence is released every day.

Natural History Collections and Biodiversity

Natural history museums are privileged spaces for seminal research on different subjects of biological sciences such as biodiversity, evolution, ecology, biogeography and taxonomy.