The future of work and the role of Universities in building it

Videoconferência
Banner do evento

The future is around the corner and we know reskilling and upskilling are essential if we want to be better prepared to face it. Teaching and preparing students should be all about innovating and continuous improvement to better train and prepare students to the challenges ahead. So, we want to discuss how can Universities support this process and look at some great examples of how some HEI are pursuing and building the Future of Work!

We are organizing this event within the scope of the Entrepeneurship Week of Lisboa, which is being promoted by Câmara Municipal de Lisboa.

Speakers:

• Ana Prata, Coordinator of the Entrepreneurship and Innovation Studies at Ciências ULisboa
  • Laura Sivula, Head of Summer School at Aalto University

Tec Labs - Centro de Inovação
Banner do evento

Talk @LASIGE, por Bruno Loff (Faculdade de Ciências, Universidade do Porto).

Logótipo do evento

The main goal of this annual conference is to expose students, engineers, scientists and the overall academic and scientific communities to the greatest recent advances in the fields of Technology, Health and Biomedical Engineering taking place in some of the most prestigious research institutions.

Banner do evento

Visionamento do filme "A Febre das Partículas", seguido de debate.

Seminário no âmbito da unidade curricular “Impacto Ambiental e Análise de Ciclo de Vida”, por Paulo Silva (Valorpneu).

Seminário do Departamento de Física de Ciências ULisboa, por Sabyasachi Goswami (Center for Astrophysics and Gravitation, Instituto Superior Técnico).

Banner do evento

Participe até 12 de outubro / Submit you application until 12 October.

Seminário em Biologia Humana e Ambiente, por Carlos Gravato (Departamento de Biologia Animal, FCUL).

Seminário do Centro de Física Teórica e Computacional, por Daniel Passos

(CFTC, Lisbon University).

Banner do evento

Ciências ULisboa estará presente, de 13 a 16 de outubro, no Festival Internacional de Ciência - FIC.A

In this interdisciplinary workshop we will discuss key questions on self-consciousness and social interactions in natural and artificial environments.

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por James Ladyman (University of Bristol).

Logótipo da iniciativa, sobre imagem alusiva à cibersegurança

A ciência rege-se por diferentes escalas de tempo. Diferentes áreas do conhecimento estudam processos a diferentes escalas: dos nanossegundos aos milhões de anos. Quais são os Andamentos da Ciência?

Cartaz do evento

Um evento repleto de atividades científicas, culturais e educativas, com jogos, demonstrações, palestras, entre muitas outras atividades.

Research at the Faculty of Sciences

Join us on 26 October 2022 - registration now available!

Fotografia de estátua representativa do ser humano

Seminário Doutoral III no âmbito do Doutoramento em Biologia de Ciências ULisboa (Especialidade de Biologia Molecular), por Cristina Valentim Coelho.

Imagem representativa da biodiversidade do planeta Terra

Seminários de Preparação de Tese e de Tese.