Atividades no âmbito da Semana Internacional do Cérebro

Sala 2.2.12 e Laboratório 2.2.35, Ciências ULisboa

Ciclo de palestras e demonstrações dirigidos a um grupo de alunos do Colégio de Santa Doroteia, organizado por Diana Cunha-Reis (BioISI). .

Título do evento, sobre uma fotografia de Charles Darwin

E3 Talk, por Andy Gardner (University of St Andrews).

Título do Prémio, sobre fotografia da Praça do Comércio (Lisboa)

Candidaturas até 30 de janeiro de 2023.

Título do evento e fotografia do homenageado

O Pavilhão do Conhecimento celebra a vida e a extensa obra do reconhecido geólogo.

Título do evento, sobre uma composição de imagens relacionada com o cérebro humano e a área da saúde

Este workshop pretende estimular a discussão sobre como melhorar o uso de dados para melhorar a tomada de decisão no contexto das doenças neurodegenerativas.

Título "M23 2023/24", inserido em fotografia de alunos da ULisboa

Um evento a decorrer online no dia 01 de fevereiro de 2023.

Lecture Course, por Herwig Hauser (Faculty of Mathematics, University of Vienna).

BioISI Research Seminar, por Margarida Gama-Carvalho (BioISI/Ciências ULisboa).

Lisbon Webinar in Analysis and Differential Equations, por Edgard Pimentel (Universidade de Coimbra).

Logótipo da ULisboa, sobre um fundo escuro e ondas sonoras

Submissão de propostas até 06 de fevereiro de 2023.

Título do evento, inserido em composição de imagens alusivas ao cérebro e a puzzles

Um curso interdisciplinar dirigido a todos os que tenham interesse nas áreas de Neurociências e Filosofia.

Symbiosis is a key strategy for life on Earth. Nevertheless, although many research groups have long been committed to the study of symbiosis, its definition and functioning are not fully understood, and its ecological role and relevance are still underestimated.

Este Workshop tem como objetivos divulgar a política de criação de materiais didáticos de Ciências ULisboa, bem como saber identificar e utilizar as licenças Criative Commons.

Este Workshop tem como objetivo dar a conhecer os Recursos Educacionais Abertos e como tirar proveito desse recurso.

This 5-day course offers to the participants a light microscopy course focusing on fluorescence microscopy techniques applied to the detection of proteins and glycans in tissue samples and cell cultures.

Reflexo do pôr-do-sol nas águas do rio Tejo

Call for Proposals: Multi-Year Projects and Events.

Fotografia da Praça do Comércio, em Lisboa

Candidaturas ao prémio (versões preliminares dos artigos) até 28 de fevereiro de 2023.

This course aims to explore ways of communicating science to non-specialized audiences, such as policy makers, industry, general public (including students and teachers), through their engagement and participation in citizen science activities.

A 19 de abril de 2023 celebra-se o 112.º aniversário da Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa.

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

This year our motto is "Reinventing Science, for yourself and others”.

The objective of this course is to provide students with basic knowledge of R programming, allowing them to manipulate and visualize data with R.

The objective of this course is to provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.

Under the general framework of Global Change Ecology, the goal of this course is to provide the participants with the most recent and practical knowledge on the use of Functional Diversity. This includes the selection of functional traits and calculation of Functional Diversity Indexes.

The course provides essential skills and knowledge that enable the participants to develop climate change adaptation strategies.

Logótipo do evento

The Symposium will gather the latest research on changes in marine connectivity under anthropogenic pressures.

The objective of this course is to provide participants with basic knowledge on a) the fundamental aspects of experimental design and b) workflows, platforms and tools to increase reproducibility at all scientific levels.