Talks@DI

Randomness Beacons for Enhanced Public Auditability

Sala 6.3.27, FCUL, Lisboa

Speakers: Luís Brandão & René Peralta.

Abstract: The National Institute of Standards and Technology (NIST) in the Unites States advances standards and technology that enhance economic security and improve quality of life. We will start this talk with a brief overview of the activity of the Cryptographic Technology Group at NIST, and present the “Interoperable Randomness Beacons” project, for which we seek international engagement. A main goal of that project is to promote public randomness as a public good, with the aim to foster public auditability and transparency of services that depend on randomized processes.

Bio:

• Luís Brandão is a Guest Researcher with the Cryptographic Technology Group at NIST, where he is mainly engaged with the Threshold Cryptography, Interoperable Randomness Beacons, Privacy Enhancing Technologies, and Circuit Complexity projects. He holds a Ph.D. in Electrical & Computer Engineering obtained in the scope of the CMU|Portugal program between Carnegie Mellon University and Faculty of Sciences University of Lisbon;
  • René Peralta is a Computer Scientist with the Cryptographic Technology Group at NIST, where he is mainly engaged with the Interoperable Randomness Beacons, Privacy Enhancing Technologies, Circuit Complexity, and Post-Quantum Cryptography projects. He holds a Ph.D. in Computer Science from the University of California, Berkeley. He has taught at various universities in the US, Chile, and Japan.

Talks@DI "Randomness Beacons for Enhanced Public Auditability"

Departamento de Informática

Celebrating Pedro Duarte's 60th birthday.

Fotografia de campo agrícola e parque eólico

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de trator em campo agrícola

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia representativa de agricultura sustentável

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de pessoa a pegar num Ouriço-do-mar

Seminário de Pós-Graduação no âmbito do Doutoramento em Biologia, por Inês Ventura.

As Jornadas Interinstitucionais de Inovação Pedagógica estão abertas a docentes do ensino superior com interesse no seu desenvolvimento profissional pedagógico.

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada de diversas informações

Concerto solidário a favor da Associação Portuguesa Contra a Leucemia.

Logótipo da Comissão Europeia e iconografia associada ao Horizon Europe

1.ª edição do curso Horizon Europe, para candidaturas futuras a projetos colaborativos - manifestações de interesse até 05 de setembro de 2022.

Título do evento e iconografia relacionada com a ciência e a saúde

O workshop visa sensibilizar jovens, adultos e idosos para a importância do movimento induzido pela música na saúde e na qualidade de vida sustentável.

Banner do concurso (inclui fotografia apresentada numa anterior edição)

Candidaturas até 30 de setembro de 2022.

Imagem ilustrativa do curso, acompanhada de diversas informações

Um curso dirigido ao público geral e estudantes de arte ou ciência (a partir dos 16 anos), com interesse em desenho de observação, ilustração, e biologia, com ou sem experiência em desenho.

Cartaz do evento

Um evento repleto de atividades científicas, culturais e educativas, com jogos, demonstrações, palestras, entre muitas outras atividades.

Programa a disponibilizar.