Talks@DI

Randomness Beacons for Enhanced Public Auditability

Sala 6.3.27, FCUL, Lisboa

Speakers: Luís Brandão & René Peralta.

Abstract: The National Institute of Standards and Technology (NIST) in the Unites States advances standards and technology that enhance economic security and improve quality of life. We will start this talk with a brief overview of the activity of the Cryptographic Technology Group at NIST, and present the “Interoperable Randomness Beacons” project, for which we seek international engagement. A main goal of that project is to promote public randomness as a public good, with the aim to foster public auditability and transparency of services that depend on randomized processes.

Bio:

• Luís Brandão is a Guest Researcher with the Cryptographic Technology Group at NIST, where he is mainly engaged with the Threshold Cryptography, Interoperable Randomness Beacons, Privacy Enhancing Technologies, and Circuit Complexity projects. He holds a Ph.D. in Electrical & Computer Engineering obtained in the scope of the CMU|Portugal program between Carnegie Mellon University and Faculty of Sciences University of Lisbon;
  • René Peralta is a Computer Scientist with the Cryptographic Technology Group at NIST, where he is mainly engaged with the Interoperable Randomness Beacons, Privacy Enhancing Technologies, Circuit Complexity, and Post-Quantum Cryptography projects. He holds a Ph.D. in Computer Science from the University of California, Berkeley. He has taught at various universities in the US, Chile, and Japan.

Talks@DI "Randomness Beacons for Enhanced Public Auditability"

Departamento de Informática

Por Ana Cristina Oliveira (Atractor, Univ. Porto).

Diogo Batista Barros defende a dissertação "Ciclicidade numa tendência geral regressiva - uma abordagem integrada a uma sucessão marinha rasa do Jurássico Superior a Norte de São Martinho do Porto (Bacia Lusitânica)".

Júri:

Fires can have severe impacts on water quality. Fires disturb vegetation cover, create an ash layer rich in potential contaminants, and increase contaminant mobilisation by enhancing runoff and erosion.

Uma oficina sobre dispositivos de queima eficiente de lenha, mais conhecidos como Rocket Stove, com a oportunidade de aprender sobre o processo de design destes aparelhos e a matemática envolvida.

Francisco Quintas Nunes defende a dissertação "Isoeugenol monooxygenase characterization and whole-cell bioconversion systems towards vanillin production from plantderived precursor isoeugenol".

Orador: James Kennedy (Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa).

Imagens alusivas às exposições

Ciclo de conferências associadas às exposições The Eagle has Landed e

Speaker: Vladimir Konotop (Faculty of Sciences, University of Lisbon).

Ana Teresa Dias dos Santos Marques defende a tese "Effects of anthropogenic infrastructures on the spatial ecology of raptors and bustards".

Imagem de um mapa antigo

Global History is at the core of some the most recent and stimulating historiographical discussions.

Fotografia de uma floresta após um incêndio

Decorrem até 20 de fevereiro de 2020 (17h00, hora de Lisboa) as candidaturas ao Concurso FCT "Projetos de Investigação Científica e Desenvolvimento Tecnológico no âmbito da Prevenção e Combate de Incêndios Florestais - 2019".

A feira Unlimited Future conta, uma vez mais, com a presença da Faculdade de Ciências, entre outras instituições.

Título do evento, sobre uma fotografia de um incêndio florestal

Seminário de Formação Avançada em Jardins, Paisagens e Ambiente.

Sofia Raquel Néné Galego defende a dissertação "Breast cancer brain metastasization: new players and potential biomarkers".

Os céus divididos: o debate sobre as técnicas de divisão das casas celestes

Este seminário é um curso livre, aberto à comunidade académica e a todos os interessados, com entrada gratuita.

Logótipos da Deloitte e do Programa SISE, sobre um fundo escuro

O SISE é a oportunidade para pessoas com background em engenharias “não informáticas” desenvolverem as competências técnicas necessárias para iniciarem uma carreira em Consultoria Tecnológica na Deloitte. Mais detalhes sobre o programa seguem em anexo.

Speaker: Riccardo Scala (Università degli Studi di Siena).

Ciclo de seminários no âmbito da disciplina de "Seminário".

15h15-16h05 Luís Sanchez, DMFCUL: Some arguments of topological nature with applications in Nonlinear Analysis.

Speaker: Csaba Schneider (Departamento de Matemática, Universidade Federal de Minas Gerais).

Neste evento, de cariz interdisciplinar, serão abordados os impactos das alterações climáticas nos recursos marinhos, bem como a identificação de medidas de adaptação para os diferentes setores produtivos.

Imagem incluindo a designação do concurso, sobre um fundo de cor terracota

Decorrem de 30 de janeiro a 26 de fevereiro de 2020 (17h00, hora de Lisboa) as candidaturas ao Concurso FCT "Estímulo ao Emprego Científico Individual" (3.ª Edição).