Regulamento de Avaliação e Financiamento Plurianual de Unidades de I&D

Ten Minutes Talk with the PhD students in Informatics, com Nuno Rodrigues (LASIGE, DI-FCUL).

Solid Earth Seminar, por Davide Gamboa (IPMA, Portugal).

PhD in Informatics Seminar, por Fernando Alves.

Encontro Scientia, por William Carvalho (Professor Convidado - Faculdade de Ciências Biológicas e Ambientais, Universidade Federal da Grande Dourados, Mato Grosso do Sul).

Probability and Statistics Seminar, por Helena Ramalhinho Lourenço (Universidade Pompeu Fabra, Barcelona).

Por Nicola Fusco (Università di Napoli "Federico II") e Riccardo Scala (Università degli Studi di Siena).

Ponte sobre o Tejo

Na Feira Virtual: Viva Portugal, através de chat ou videochamada, os candidatos terão a oportunidade de descobrir a ULisboa, falar com os seus representantes e receber resposta personalizada a todas as questões.

Geometry Webinar, por Pierre Schapira (Professor emeritus Sorbonne University).

Imagem ilustrativa do evento

Um inovador evento de recrutamento e networking!

Imagem ilustrativa do evento

Um congresso científico com o objetivo de mostrar o trabalho realizado por investigadores portugueses nas áreas da Neurociência, Ciência Forense, Genética Molecular, Virologia e Bioengenharia.

Mathematical Logic Webinar, por Benedict Eastaugh (Munich Center for Mathematical Philosophy-LMU).

Mapa de Portugal e informações sobre os Censos 2021

Os Censos 2021 estão aí! Esteja atento à sua caixa de correio.

Imagem ilustrativa do evento

A Jobshop Ciências está de volta!

Imagem ilustrativa da ação de formação

Formação de Comunicação em Ciência(s), por Rita Ferreira (InnovPlantProtect, Gestora de Comunicação / NOVA FCSH-ITQB NOVA, Mestranda / Rede SciComPt, sócia).

Ponte Vasco da Gama, Lisboa

A conference directed for Postdocs, PhD and Master students of Lisbon Universities. PhD and Master students will present short communications about their current research work.

This course aims to provide students with basic knowledge of R programming, allowing them to manipulate and visualize data with R

This course aims to provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.

Logótipo da iniciativa

"Património e divulgação em Paleontologia" é o tema escolhido para esta edição do EJIP.

A mostly practical course, offering an overview on different community ecology and macroecological methods and software.

Logótipo da conferência, sobre um fundo branco

THE meeting place for Mobility Management practitioners and experts all over Europe.

An overview of the different ways to measure biodiversity, and provides tips for the stratification of primary biodiversity data and the construction of variables that describe its various facets.

Título e data do evento

An overview of recent developments and applications of the algebraic and analytic theory of D-modules.

This course aims at enabling the participants to use different methods to measure the impacts of pollutants on ecosystems.

How to predict the three-dimensional structure of nucleic acid and proteins from their sequence and use the acquired knowledge to improve or create new methodologies in molecular biology research and diagnostics?