Is there a Holistic Approach to Sand Production and Sand Management?

Sala 1.3.15, FCUL, Lisboa

Peng Ray
Chevron

Peng Ray is a research scientist at Chevron Energy Technology Company and has conducted research on geomechanics related issues for the past 25 years. Her primary interests are sand production prediction, stress determination, rock strength determination, and wellbore stability. Ray has a BS in mechanical engineering from Beijing University of Science and Technology and an MS in geophysics from Texas A&M University. She has served as chairperson, secretary, and treasurer of SPE’s Southwest Oklahoma Section.

Abstract: As we work in more challenging environments, such as deep water, heavy oil, and high-pressure/high-temperature wells, reservoirs become more complex and more costly to drill and complete. Downhole sand control methods significantly increase the complexity and cost of the completion and challenge the economics of field development.
Is downhole sand control required on all wells that have a potential to produce sand? When the produced sand volume is insignificant, can the sand be managed at surface?
Completions and workovers would be much simpler and cheaper without downhole sand control. Well production would also increase without downhole sand control. This talk addresses how operators can take a holistic approach to sand control.

Fotografia de Loja da ULisboa

A ULisboa marca presença na feira LATAM - Talk Global Study, um evento online destinado aos estudantes internacionais que pretendem conhecer a oferta educativa das Escolas da Universidade de Lisboa.

Fotografia de aldeia italiana, acompanhada do título do evento

Espetáculo no âmbito da Programação Cultural Música na Universidade de Lisboa.

Seminário do Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas, por Teresa Peña (LIP/IST).

Logótipo da Noite Europeia dos Investigadores 2021, sobre um fundo branco

Ciências ULisboa associa-se uma vez mais à Noite Europeia dos Investigadores, promovendo várias iniciativas.

Data Science Seminar, por Hugo Silva (IST).

Imagem ilustrativa da sessão

Sessão de homenagem no âmbito da 13.ª Reunião Anual da APG - Associação Portuguesa de Geólogos.

Título, data, orador e localização do evento

RSS Meetup, por Pedro Rocha (NOVA LINCS, FCT/NOVA).

Seminário Permanente de Filosofia das Ciências, por Gil Santos  (CFCUL/GI2).

Colóquio de Matemática, por Teresa Monteiro Fernandes (Departamento de Matemática | Ciências ULisboa).

Evelhecimento ativo

webinar Desafios do Envelhecimento @ULisboa constitui o primeiro de vários encontros do grupo transversal de envelhecimento da redeSAÚDE da Universidade de Lisboa.

O curso visa apresentar uma série de perspetivas sobre o desenvolvimento conceitual da estatística e sobre o uso de inferências e modelos estatísticos nas ciências empíricas.

Cartaz de apresentação da iniciativa

Young Inventors Prize / European Inventor Award: candidaturas até 01 de outubro de 2021.

Mapa antigo

Workshop internacional associado ao projeto Medea-Chart.

Pormenor da capa do livro de banda desenhada "O jogo das alterações climáticas"

Lançamento de livro de banda desenhada, da autoria de Bruno PintoQuico Nogueira e Nuno Duarte.

Imagem ilustrativa do curso, acompanhada de várias informações úteis

Um curso dirigido ao público em geral e a estudantes de arte ou ciência (a partir dos 16 anos), com interesse em desenho de observação, ilustração e biologia, com ou sem experiência em desenho.

Imagem ilustrativa do FICA - Festival Internacional de Ciência

Ciências ULisboa está fortemente representada neste evento, com dezenas de atividades ao longo dos seis dias de Festival.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications.

Imagem ilustrativa do programa, acompanhada do respetivo título

Um programa de aceleração de ideias e negócios, promovido pela redeSaúde, com candidaturas até 30 de setembro de 2021.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communicating science to non-specialized audiences, including, but not exclusive to, public and private stakeholders, students and teachers, and media professionals.

The course aims at providing an introduction to stable isotopes ratios as tools to understand global, ecosystem and community level bio/geo cycles; light isotopes: H, N, C, O and S isotopes, geo cycles and ecological significance; sampling and analytical methodologies in stable isotope analysis.

This course aims to evidence the importance of natural history collections for the study of biodiversity, to show new tools and approaches to extract and disseminate biodiversity data from natural history collections and to increase awareness of young researchers for the scientific and cultural value of Natural History Museums.

EvoS aims at turning evolutionary theory into a common language to areas that pertain to the natural world, including human affairs.

The course SoilEco aims at introducing attendants to an updated state of the art of diversity of the soil biota and the functional roles played by soil organisms in key ecological processes.

In this course, we promote a multidisciplinary approach presenting the most recent findings on the topic and challenging the traditional way of considering symbiotic associations as exceptions and not as the rule.

The goal of this course is to provide to the participants with current and practical knowledge on urban ecology, including ecological and social aspects.