Talks@DI

Behavioural APIs and choreographic development

Sala 6.3.27, FCUL, Lisboa

SpeakerEmilio Tuosto.

Abstract: Choreography envisages distributed coordination as determined by interations that allow peer components to harmoniously realise a given task. Unlike in orchestration-based coordination, there is no special component directing the execution. Recently choreographic approaches are becoming popular in industrial contexts where reliability and scalability are crucial factors. However, choreographic development of distributed software may be problematic. In this talk I will review some recent ideas to harness choreographic development of message-passing software.

BioEmilio Tuosto is an associate professor. I graduated (1998) and got my PhD degree in Computer Science (2003) at the department of Computer Science, University of Pisa. Before joining Leicester, I have been a research associate (2003-2005) at the Dipartimento di Informatica (University of Pisa). Emilio Tuosto's main research interests are in theoretical and applied aspects of comples distributed systems. Recently I've been working on automata- and behavioural type-based models of distributed choreographies, contract-based models of distributed interactions, and their application to software engineering of distributed and concurrent systems.

Talks@DI "Behavioural APIs and choreographic development"

Departamento de Informática

Por Ana Cristina Oliveira (Atractor, Univ. Porto).

Diogo Batista Barros defende a dissertação "Ciclicidade numa tendência geral regressiva - uma abordagem integrada a uma sucessão marinha rasa do Jurássico Superior a Norte de São Martinho do Porto (Bacia Lusitânica)".

Júri:

Fires can have severe impacts on water quality. Fires disturb vegetation cover, create an ash layer rich in potential contaminants, and increase contaminant mobilisation by enhancing runoff and erosion.

Uma oficina sobre dispositivos de queima eficiente de lenha, mais conhecidos como Rocket Stove, com a oportunidade de aprender sobre o processo de design destes aparelhos e a matemática envolvida.

Francisco Quintas Nunes defende a dissertação "Isoeugenol monooxygenase characterization and whole-cell bioconversion systems towards vanillin production from plantderived precursor isoeugenol".

Orador: James Kennedy (Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa).

Imagens alusivas às exposições

Ciclo de conferências associadas às exposições The Eagle has Landed e

Speaker: Vladimir Konotop (Faculty of Sciences, University of Lisbon).

Ana Teresa Dias dos Santos Marques defende a tese "Effects of anthropogenic infrastructures on the spatial ecology of raptors and bustards".

Imagem de um mapa antigo

Global History is at the core of some the most recent and stimulating historiographical discussions.

Fotografia de uma floresta após um incêndio

Decorrem até 20 de fevereiro de 2020 (17h00, hora de Lisboa) as candidaturas ao Concurso FCT "Projetos de Investigação Científica e Desenvolvimento Tecnológico no âmbito da Prevenção e Combate de Incêndios Florestais - 2019".

A feira Unlimited Future conta, uma vez mais, com a presença da Faculdade de Ciências, entre outras instituições.

Título do evento, sobre uma fotografia de um incêndio florestal

Seminário de Formação Avançada em Jardins, Paisagens e Ambiente.

Sofia Raquel Néné Galego defende a dissertação "Breast cancer brain metastasization: new players and potential biomarkers".

Os céus divididos: o debate sobre as técnicas de divisão das casas celestes

Este seminário é um curso livre, aberto à comunidade académica e a todos os interessados, com entrada gratuita.

Logótipos da Deloitte e do Programa SISE, sobre um fundo escuro

O SISE é a oportunidade para pessoas com background em engenharias “não informáticas” desenvolverem as competências técnicas necessárias para iniciarem uma carreira em Consultoria Tecnológica na Deloitte. Mais detalhes sobre o programa seguem em anexo.

Speaker: Riccardo Scala (Università degli Studi di Siena).

Ciclo de seminários no âmbito da disciplina de "Seminário".

15h15-16h05 Luís Sanchez, DMFCUL: Some arguments of topological nature with applications in Nonlinear Analysis.

Speaker: Csaba Schneider (Departamento de Matemática, Universidade Federal de Minas Gerais).

Neste evento, de cariz interdisciplinar, serão abordados os impactos das alterações climáticas nos recursos marinhos, bem como a identificação de medidas de adaptação para os diferentes setores produtivos.

Imagem incluindo a designação do concurso, sobre um fundo de cor terracota

Decorrem de 30 de janeiro a 26 de fevereiro de 2020 (17h00, hora de Lisboa) as candidaturas ao Concurso FCT "Estímulo ao Emprego Científico Individual" (3.ª Edição).