Talks@DI

Cloud computing overview and Running code on Google Cloud

Sala 6.2.56, FCUL, Lisboa

Speaker: Wesley Chun (Google).

Cloud computing has taken over industry by storm, yet there aren't enough new college grads who know enough about it. This session begins with a vendor-agnostic, high-level overview of cloud computing, including its three primary service levels. This is followed by an introduction to Google Cloud, its developer platforms, and which products serve at which service levels. Attendees will learn how to run applications on Google Cloud serverless platforms (in Python & JavaScript; other languages are supported) as well as hear about the teaching & research grants available to faculty for use in the classroom or the lab. Google also provides a career-readiness program allowing students & faculty to qualify for an Associate Cloud Engineer certification, which, coupled with a college degree, represents a skillset that can be used on the job immediately. So whether you're a professor, researcher, edtech consultant, IT staff, TA grad student, or lecturer, you'll know how to run code on Google's cloud and help enable the next-generation cloud-ready workforce.

Wesley Chun (@wescpy) is the author of Prentice Hall's bestselling "Core Python" (corepython.com) series, co-author of "Python Web Development with Django" (withdjango.com), and has written for Linux Journal, CNET, and InformIT. In addition to being a Developer Advocate at Google focused on Google Cloud (for higher education) and a host of the G Suite Dev Show (goo.gl/JpBQ40), he runs CyberWeb (cyberwebconsulting.com), a consultancy specializing in Python training. Wesley has over 25 years of programming, teaching, and writing experience, and was one of the original Yahoo!Mail engineers. He holds degrees in Computer Science, Mathematics, and Music from the University of California, is a Fellow of the Python Software Foundation, and Adjunct Computer Science faculty at Foothill College in Silicon Valley.

Departamento de Informática

Celebrating Pedro Duarte's 60th birthday.

Fotografia de campo agrícola e parque eólico

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de trator em campo agrícola

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia representativa de agricultura sustentável

Submissão de iniciativas até 30 de agosto de 2022.

Fotografia de pessoa a pegar num Ouriço-do-mar

Seminário de Pós-Graduação no âmbito do Doutoramento em Biologia, por Inês Ventura.

As Jornadas Interinstitucionais de Inovação Pedagógica estão abertas a docentes do ensino superior com interesse no seu desenvolvimento profissional pedagógico.

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada de diversas informações

Concerto solidário a favor da Associação Portuguesa Contra a Leucemia.

Logótipo da Comissão Europeia e iconografia associada ao Horizon Europe

1.ª edição do curso Horizon Europe, para candidaturas futuras a projetos colaborativos - manifestações de interesse até 05 de setembro de 2022.

Título do evento e iconografia relacionada com a ciência e a saúde

O workshop visa sensibilizar jovens, adultos e idosos para a importância do movimento induzido pela música na saúde e na qualidade de vida sustentável.

Banner do concurso (inclui fotografia apresentada numa anterior edição)

Candidaturas até 30 de setembro de 2022.

Imagem ilustrativa do curso, acompanhada de diversas informações

Um curso dirigido ao público geral e estudantes de arte ou ciência (a partir dos 16 anos), com interesse em desenho de observação, ilustração, e biologia, com ou sem experiência em desenho.

Cartaz do evento

Um evento repleto de atividades científicas, culturais e educativas, com jogos, demonstrações, palestras, entre muitas outras atividades.

Programa a disponibilizar.