RSS Meetup

Neural Code Completion

Transmissão através de Videoconferência
Logótipo do LASIGE

Por Miltos Allamanis (Microsoft Research).

Code completion is a widely used feature in developer environments and in the last decade, machine learning models have been tested with great results. These models learn to predict the next token that the developer will type but often have prohibitive performance characteristics for practical deployment. In the first part of the talk, I will present a simple and efficient, yet accurate, method for code completion that combines a neural network with static analysis. By carefully designing a neural network, we create a deep learning model that generates completions within 20ms and uses just 50 MB of memory. Beyond standard code completion, recent research has shown promising results for whole-line completion. However, the partial code context (what the developer has typed so far) is often too ambiguous which renders the prediction of entire lines impossible. In the last part of the talk, I will present some recent efforts on completing code sketches, i.e. partial lines of code with holes.

Short bio: I am a principal researcher in Microsoft Research, Cambridge UK working at the intersection of machine learning, programming languages, and software engineering. My research aims to combine the rich structural aspects of programming languages with machine learning to create better tools for developers, while using problems in this area to motivate machine learning research. I obtained my PhD from the University of Edinburgh, UK. More information about me and my publications can be found at https://miltos.allamanis.com.

Transmissão em direto via Zoom.

Cartaz do evento

LASIGE
Oceano

O MARE - Centro de Ciências do Mar e do Ambiente - organiza, nos dias 26 e 27 de setembro 2022, em Lisboa, o Fórum Oceano: Atlântico, um bem comum, visões partilhadas franco-portuguesas, destinado ao grande público.

Logótipo do projeto e informações sobre o evento

The main objective is to present achievements and actively discuss, within an interdisciplinary context, the topic of water from a historical-scientific and historical-technological perspective.

Seminário do Departamento de Engenharia Geográfica, Geofísica e Energia de Ciências ULisboa, por Pedro Pinto (Valorcar).

Logótipo do projeto "Observar e Aprender"

A 17.ª edição do projeto decorre no 1.º semestre de 2022/2023.

Banner do evento

Reasoning Seminar, por Norbert Gratzl (Munich Center for Mathematical Philosophy, Ludwig-Maximilian University Munich).

Banner do concurso (inclui fotografia apresentada numa anterior edição)

Candidaturas até 30 de setembro de 2022.

Logótipo da Noite Europeia dos Investigadores 2022, sobre um fundo verde

O Museu Nacional de História Natural e da Ciência e o Jardim do Príncipe Real recebem a grande festa da ciência.

Geodiversidade

Palestra no âmbito das comemorações do Dia Internacional da Geodiversidade, por Carlos Marques da Silva (DG Ciências ULisboa).

Imagem ilustrativa do curso, acompanhada de diversas informações

Um curso dirigido ao público geral e estudantes de arte ou ciência (a partir dos 16 anos), com interesse em desenho de observação, ilustração, e biologia, com ou sem experiência em desenho.

Banner do evento

Celebrando o início de um novo Ano Académico, esta sessão solene é um importante marco na vida académica da ULisboa e junta toda a sua Comunidade.

Banner do evento

No dia 6 de outubro, a ULisboa dá as boas-vindas aos seus estudantes na Cidade Universitária!

Cartaz do evento

Um evento repleto de atividades científicas, culturais e educativas, com jogos, demonstrações, palestras, entre muitas outras atividades.

Research at the Faculty of Sciences

Join us on 26 October 2022 for the 4th edition of Ciências Research Day.