Lessons from complexity science for urban health and well-being

Instituto de Ciências Sociais da ULisboa

Por Franz Gatzweiler (Executive director of the 10-year global interdisciplinary research programme on “Health and Wellbeing in the Changing Urban Environment: a Systems Approach," created by the International Council for Science (ICSU), and sponsored by the United Nations University (UNU) and the Interacademy Partnership (IAP).

Problems of urban health and well-being emerge from complex interactions in changing environments and are prominent challenges for inhabitant, adding radical uncertainty to global development. To understand their consequences in urban systems and to establish effective problem-solving mechanisms, insights from complexity science require a fundamental rethinking of the role and responsibility of the human agency.

Conferência no âmbito do Doutoramento em Alterações Climáticas e Políticas de Desenvolvimento Sustentável.

Uma exposição interativa multissensorial

Esta exposição consiste num conjunto de experiências sensoriais, cognitivas e emocionais que têm por objetivo sensibilizar o público para as especificidades das necessidades educativas especiais.

Os desertos e as ourelas do Mar: uma carta atlântica portuguesa do século XVI da Biblioteca Centrale della Regione Siciliana

Por André Ferrand Almeida (Aluno de Doutoramento da FCUL, MEDEA-CHART/CIUHCT).

Por Marco Dozzi (Institut Elie Cartan de Lorraine, Nancy, França).

Por Célia Borlido (Laboratoire J. A. Dieudonné, CNRS, Université Côte d'Azur).

Por Filipa Soares (ISEL-IPL, CEMAT-Ciências).

Inês Silva Veríssimo defende a dissertação "Neuromodulation for Supporting Lower Limb Movement Rehabilitation".

O que fazer depois de concluída a licenciatura em Geologia?

Reunião de divulgação dos Mestrados e Pós-Graduações de Geologia, disponíveis no ano letivo de 2018/19.

Habitar noutros Planetas

Por Pedro Machado (IA - Instituto de Astrofísica e Ciências do Espaço / Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa).

A iniciativa, a decorrer nos dias 28 e 29 de maio, visa promover a estratégia espacial Portuguesa - Portugal Space 2030 - e as iniciativas que lhe estão associadas, com ênfase na cooperação internacional e na mobilização de importantes atore

A formação das coleções zoológicas vivas reais em Portugal durante o século XVIII: Resultados da Pesquisa de Tese

Estes seminários destinam-se à apresentação e discussão de estudos de caso em história de cultura material e coleções científicas, museus universitários e património científico em geral.

Por Patricia Pérez García (Department of Biology, Faculty of Marine and Environmental Sciences, University of Cádiz, Spain).

Cursos Avançados cE3c 2017/2018

Currently, climate changes or alterations are known to be reflected on the stable isotope ratios of Hydrogen, Nitrogen, Carbon, Oxygen and Sulphur present in atmospheric gas forms, fresh or ocean water, as well as in plants and animals and organic matter in the soil.

Evento coordenado por Olga Pombo e Isabel Serra, com o seguinte programa:

Por Juan Pablo Yanez.

Por Sergio Ricardo Andena (Professor Adjunto. Museu de Zoologia, Universidade Estadual de Feira de Santana. Feira de Santana, Bahia, Brazil).

Cursos Avançados cE3c 2017/2018

Phylogeography is one of the recent scientific areas emergent from the dissemination of highthrouput technologies of sequencing starting in the 90’s of the XXth century, with the consequent development of intra-specific genetic variance analysis and its geographic distribution.

Logótipo da 6.ª edição do FCUL Rally Pro

O FCUL Rally Pro é um concurso de programação dirigido aos alunos do secundário e visa promover a prática e o gosto pela programação. O concurso está organizado como um rally, no qual a resolução de um problema fornece pistas para o prob

Por Jonathan Tawn (Lancaster University - UK).

Por Miguel de Carvalho (University of Edinburgh - UK).

Bernardo Hipólito Fernandes defende a dissertação "Álgebras de Estabilização".

Jornada de Transferência do Conhecimento Científico e Tecnológico.

Inscrições em www.admedic.pt ou através do e-mail paulo.jorge@admedic.pt.

Second International Workshop on the Origin and Evolution of Portolan Charts

Following the first workshop, which was held in June 2016, this second meeting will focus once more on issues relating to the origin and evolution of nautical cartography, but this time has broadened its scope to consider other aspects of the subject, such as the mutual influen