Mestrado em Ecologia Marinha

Prova de Mestrado "Ecophysiological studies on different strains of Coolia monotis from the Portuguese coast"

Encontro Scientia, por Rui A. P. Perdigão (EChanges - Chair Professor and Head of the Met Institute for Complex System Science, Vienna, Austria / NORA Climate Dynamics and Complexity Chair, Vienna, Austria & Princeton NJ USA / CCIAM coordinator at cE3c, Lisboa, Portugal).

Solid Earth Seminar, por Chiara Civiero (Dublin Institute for Advanced Studies, DIAS, Ireland).

Hi-Phi Seminar, por Nathalie Gontier (Ciências ULisboa, CFCUL) e Luís Tirapicos (Ciências ULisboa, CIUCHT).

Evento adiado para data a anunciar.

Data Science Seminar, por Charles Mignon (BNP Paribas).

Geometry Webinar, por Giosuè Muratore (CMAFcIO).

Logótipo da IAESTE, sobre uma fotografia da cidade de Edimburgo

Candidaturas online de 01 a 31 de outubro 2021.

Imagem de arquivo da Ponte sobre o Tejo

In 2021, the 19th Annual Conference of T2M will happen from 3 to 5 November, under the main theme “Mobilities in Transition: Circulation, Appropriation, Globalization”.

Imagem alusiva ao Concerto e Conferência

Concerto e conferência pela Orquestra Metropolitana de Lisboa.

Encontro Scientia, por Maria Amélia Martins Loução (PSE - cE3c).

Como compatibilizar a erradicação da fome e com a sustentabilidade do planeta? Quais os recursos capazes de garantir, no futuro, uma alimentação saudável? Qual o papel da Ciência na pesquisa de soluções capazes de dar resposta a estes desafios?

Imagem ilustrativa do programa, acompanhada do respetivo título

Um programa de aceleração de ideias e negócios, promovido pela redeSaúde, com candidaturas até 15 de outubro de 2021.

Conversa com Galopim de Carvalho.

The objective of this course is to introduce participants to the details of communicating science to non-specialized audiences, including, but not exclusive to, public and private stakeholders, students and teachers, and media professionals.

Conversa com Galopim de Carvalho.

This course aims to evidence the importance of natural history collections for the study of biodiversity, to show new tools and approaches to extract and disseminate biodiversity data from natural history collections and to increase awareness of young researchers for the scientific and cultural value of Natural History Museums.

The course aims at providing an introduction to stable isotopes ratios as tools to understand global, ecosystem and community level bio/geo cycles; light isotopes: H, N, C, O and S isotopes, geo cycles and ecological significance; sampling and analytical methodologies in stable isotope analysis.

Conversa com Galopim de Carvalho.

EvoS aims at turning evolutionary theory into a common language to areas that pertain to the natural world, including human affairs.

Logótipos do evento e das entidades organizadoras

Um espaço de capacitação e debate para partilha de ideias, iniciativas emergentes, projetos e boas práticas de suporte à gestão de dados de investigação, com inscrições até 19 de novembro.

Fotografia de plantas

Pre-proposals submission until 30 November 2021, 15:00 CET(local time in Brussels).

O evento tem como tema central o "Conhecimento ao serviço das áreas classificadas" e marca o seu regresso ao formato presencial, mas com a possibilidade de participação online!