Cursos Avançados cE3c 2018/2019

FCUL, Lisboa
Cursos Avançados cE3c 2018/2019
cE3c

Under the general framework of Global Change Ecology, the goal of this course is to provide the participants with the most recent and practical knowledge on the use of Functional Diversity. This includes the selection of functional traits and calculation of Functional Diversity Indexes. Examples of the application of this knowledge will be given regarding Ecological Indicators and Ecosystem Services.

The specific objectives are:

• To give a general overview on global change drivers and point out the needs of current and future studies on Ecology;
  • To synthesize the most useful methods and tools for Ecosystem Services assessment, focusing on Ecological Indicators;
  • To allow the participants to apply the acquired knowledge on case study data (participants’ data or data provided by the organizers), using R software. Examples of calculation with other software will also be provided (e.g. PC-ORD).

Date: July 1st, 2019 to July 5th, 2019
Deadline for Applications: June 7th, 2019

Por Isabel Almeida (Center for Nuclear Sciences and Technologies, IST).

João Miguel Vila Antunes defende a dissertação "A Chatbot for Automatic Question Answering in the Information Technology Domain”.

Por Saghir Bashir (Centro de Estatística e Aplicações da Universidade de Lisboa).

Creative Minds Contest- Sciences Research Days 2019

Ciências welcomes multidisciplinary groundbreaking research ideas.
Those that you never dared to suggest! And those you are asking collaboration for.

Por Hugo Tavares (CMAFcIO e FCUL).

Cartaz do Colóquio de Matemática

Adriana Beatriz Moreira Pinto defende a dissertação "Impact of dietary supplements on reproductive function: Curcumin and Resveratrol".

David Carriço Teixeira defende a dissertação "Understanding ALS patients using Semantic Similarity".

Júri das provas:

Por Helena Serrano (eChanges-cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais / grupo eChanges - Ecology of environmental Changes).

Por Lucio Boccardo (Sapienza Università di Roma).

Por Lifeng Liu (Investigador do International Iberian Nanotechnology Laboratory).

Advanced water splitting catalysts

Daniela Botnariuc defende a dissertação "Monte Carlo Simulations of Ionization Chamber Perturbation Factors in Proton Beams".

Por Andrey Morozov (LIP) / Vladimir Solovov (LIP).

Pedro Delgado Coelho defende a dissertação "Análise Geográfica dos Custos em Saúde".

Orientação: Maria Teresa Alpuim, Marli Andreia Monteiro de Amorim

Logótipo do Programa Interreg Sudoe, sobre um fundo branco

O Programa Interreg Sudoe apoia o desenvolvimento regional no sudoeste da Europa, financiando projetos transnacionais através do Fundo FEDER.  Assim, promove a cooperação transn

VI Feira da Matemática

Dois dias repletos de atividades científicas, culturais e educativas dirigidas a todos os públicos.

Rafael da Silva Ramos defende a dissertação "Development of a Mobile Platform for Physiological Computing".

Evento dirigido a educadores e professores do ensino pré-escolar ao secundário, em que se pretende divulgar o programa educativo, dar a conhecer as atividades do mesmo, apresentar as novidades e oferecer um workshop prático de dinamização de temas ligados ao oceano em

The ‘Biology and Ecology of Global Changes’ PhD programme is a postgraduate international programme involving the Universities of Aveiro and Lisbon, supported by the Foundation for Science and Technology and with the collaboration of CESAM - the Centre for Environmental and Mar

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada de várias informações (título, dia, hora, local e entidades intervenientes)

Are you a ULisboa student and do you consider yourself a problem solver? Do you want to know more about innovation and entrepreneurship and experience it hands on?

Imagem ilustrativa do evento, acompanhada de várias informações (título, dia, hora, local e orador)

Por Fernando Buitrago (IA - Instituto de Astrofísica e Ciências do Espaço).

João Noronha Gamito Trigo de Sousa defende a dissertação "Optimizing the reproductive development of the sea cucumber Holothuria (Panningoturia) forskali Delle Chiaje, 1823 in captivity: advances for the species’ aquaculture".

As provas, requeridas por Isabel Alexandra Martinho Franco Trigo, decorrem nos dias 28 e 29 de outubro de 2019.

Catarina Ferreira da Costa defende a dissertação "An innovative strategy for cell-based therapeutic neovascularization: the use of angiogenic microniches in an experimental model of hindlimb ischemia".

Marta Lisete Santos da Silva defende a dissertação "Development of a new immunoliposome drug delivery system for treatment of pneumococcal meningitis".