Eventos

In this annual event, cE3c researchers gather together to present and discuss their latest projects, scientific results and outreach initiatives, and explore novel ideas.

The IMMR’18 is an international congress planned to communicate novel scientific knowledge on marine resources and research towards the sustainability of our planet.

O programa detalhado de Cursos Avançados disponibilizados pelo cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais para o ano letivo 2018/2019 já está disponível.

The European Conferences on Mathematical and Theoretical Biology (ECMTB) are the major scientific events in this field in Europe and one of the major events worldwide, attracting the participation not only of the European researchers, but also of researchers from all over the w

Programa de Formação Contínua de Professores do Ensino Básico (3.º ciclo) e Secundário, grupos 420 e 520.

A platform that brings together renowned scientists and young researchers in the field of molecular magnetism.

Exposição de obras de pintura e de escultura da autoria de membros da comunidade de Ciências, patente ao público até 31 de julho de 2018.

Na madrugada do dia 18 de março de 1978 registou-se um incêndio de grandes proporções na Faculdade de Ciências, na altura situada na Rua da Escola Politécnica.

Cursos Avançados cE3c 2017/2018

This course offers an overview of the different ways to measure biodiversity, and provides tips for the stratification of primary biodiversity data and the construction of variables that describe its various facets.

Oficina Ciência e Império na Era da Descolonização

O Ciência e Império de 2017-2018 irá concluir com um dia inteiro de conferências e debates, no ICS. Para participar, inscreva-se através do e-mail cienciaimperio@gmail.com.

Por Angus Macintyre (Queen Mary, University of London) (Emeritus).

Por Aymeric Baradat (École Polytechnique, Paris).

Diogo Loureiro Caetano defende a dissertação "Linear stability for differential equations with infinite delay via semigroup theory".

Por Vinicius Bastazini (Post doctoral research fellow at CNRS Theoretical and Experimental Ecology Station, Moulis, France).

Encontro dirigido a profissionais e utilizadores de Estatística, académicos, investigadores e estudantes.

Por Luisa Fiorot (Università degli Studi di Padova).

Por Marco Masoero (Université Paris-Dauphine).

Ciência 2018 - Encontro com a Ciência e Tecnologia em Portugal

A iniciativa procura debater os principais temas e desafios da agenda científica, estimulando a participação e a interação entre investigadores, setor empresarial e público em geral.

Escola de Verão de Energia

Imagina que era possível experimentar um curso universitário antes de concorreres ao ensino superior.

Cursos Avançados cE3c 2017/2018

The goal of this short course is to introduce the students to the main climate change research concepts and prepare them to use available information on scenarios, impacts and adaptation.

Specific goals include:

Verão na ULisboa 2018

A edição de 2018 da iniciativa Verão na ULisboa decorre nas semanas de 02 a 06 de julho (alunos do 10.º,11.º e 12.º ano) e de 9 a 13 de julho (alunos do 7.º, 8.º e 9.º ano).

Rui Pedro Gonçalves de Deus defende a tese "Estimating the Efficacy of Mass Rescue Operations in Ocean Areas with Vehicle Routing Models and Heuristics".

IMMR'18 - International Meeting on Marine Research 2018

Com a realização deste evento, pretende-se criar um ponto de encontro onde os primatólogos portugueses e/ou lusófonos possam trocar conhecimentos e contactos, e também criar um veículo de comunicação em português entre cientistas e cidadãos.

Frontiers in E3: cE3c Annual Meeting

Cursos Avançados cE3c 2017/2018

The Lichens course is a 4 days lectures and lab classes + one day field excursion.

Hands-on Workshop on High-Throughput Microscopy

Participants will learn the basic principles of High-Throughput Microscopy (HTM) applied to RNAi and drug screening.

This joint conference will be organized by SPQ (Sociedade Portuguesa de Química) in collaboration with SEQA (Sociedad Española de Química Analítica), SEDOPTICA (Comité de Espectroscopia de la Sociedad Española de Óptica) and SEA (Sociedad de Espectroscopia Aplicada).

Aula Magna da Reitoria da Universidade de Lisboa

Estão abertas até 10 de julho as candidaturas aos Prémios Científicos Universidade de Lisboa / Caixa Geral de Depósitos e Universidade de Lisboa / Santander Universidades.

Cursos Avançados cE3c 2017/2018

During recent decades we have witnessed a great development of bioinformatics that has led to the accumulation of a huge amount of biological information.

Por Giorgio Saracco (Università degli Studi di Pavia).