Seminário de Lógica Matemática (SLM)

Automating deduction in non-classical logics: Signed resolution for many-valued logics

Luís M. Augusto Universidade Aberta – MEMC

Instituto para a Investigação Interdisciplinar da UL, Sala B3-01

Abstract:

Automating deduction in non-classical logics is today a major objective, given their many fundamental and practical applications. This is particularly so with respect to many-valued logics, logical systems with truth-value sets with cardinality > 2.

Adapting well-known automated deduction calculi for classical logic has proved to be an efficient way to automate deduction in non-classical logics. In this talk, I show that the resolution calculus combined with the formalism known as signed logic, i.e., signed resolution, is an adequate calculus for automating deduction in (mostly finitely) many-valued logics.

There being the time and the inclination, possible ways to implement signed resolution in resolution-based ATP (automated theorem proving) software may be discussed.

ECMTB 2018 - 11th European Conference on Mathematical and Theoretical Biology

The European Conferences on Mathematical and Theoretical Biology (ECMTB) are the major scientific events in this field in Europe and one of the major events worldwide, attracting the participation not only of the European researchers, but also of researchers from all over the w

Victor Manuel Meneses Barbosa defende a tese "Bus driver rostering by hybrid methods based on column generation".

Hands-on Workshop on Epithelial Systems: Physiology and Pathophysiology

Learn about the latest developments on Epithelial Systems: Physiology and Pathophysiology and discuss your project with the experts.

Application deadline: 10 June 2018

Ser Cientista - 5.ª edição

O programa "Ser Cientista" é dirigido a alunos que frequentem, no presente ano letivo, o 10.º, 11.º ou 12.º ano de escolaridade.

Tiago Luís Calha Maurício defende a dissertação "Controlador de redes em código aberto".

Umberto Adriolo defende a tese "Nearshore hydrodynamics and morphology derived from video imagery".

Dia da Universidade de Lisboa

O dia será marcado pelo lançamento da moeda comemorativa dos 250 anos do Jardim Botânico da Ajuda, pela Inauguração da Exposição sobre o Jardim Botânico Tropical e pelo lançamento da Imprensa da ULisboa.

Mafalda Oliveira Alves Luís apresenta o trabalho "Resolução de problemas no Ensino da Matemática".

Luís Miguel Neves Pedro Machado Sampaio defende a dissertação "A geometrical point of view for the non commutative Ergodic Theorems".

Por Cristina Carloganu (PC Clermont Ferrand / IN2P3/ CNRS / UBP).

Noites no Observatório - Um Universo nada trivial

Por João Lin Yun (IA - Instituto de Astrofísica e Ciências do Espaço / Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa).

Genius Camp - Campos de Verão de Ciência e Tecnologia

Os primeiros Genius Camp, um misto de campos de férias com atividades de ciência e tecnologia, vão ter lugar este verão e são destinados a jovens dos 12 aos 17 anos que tenham o “bichinho da ciência”.

O 8.° Encontro Luso-Brasileiro de História da Matemática será um evento marcado pela junção da história e da contemporaneidade, onde seus participantes terão a oportunidade de desfrutar de belíssimos cenários naturais, além de diversas maravilhas tecnológicas e culturais.

SULTAN - European Training Network for the Remediation and Reprocessing of Sulfidic Mining Waste Sites

Applications are invited for 15 PhD positions (“Early Stage Researchers”) to be funded by the Marie-Sklodowska-Curie Innovative Training Network within the Horizon 2020 Programme of the European Commission.

The SPOF 2018 Summer School on “Topics in Optics for Space & Ground Based Astronomical Instruments” will happen in 10 and 11 of September 2018 at the Physics Department of the Faculdade de Ciências da Universidade de Lisboa.

Orçamento Participativo Portugal

O Orçamento Participativo Portugal é um processo democrático deliberativo, direto e universal, através do qual as pessoas apresentam propostas de investimento e que escolhem, através do voto, quais os projetos q

SPINON Workshop 2018

A platform that brings together renowned scientists and young researchers in the field of molecular magnetism.

EuCheMSIL 2018 - 27th Conference on Molten Salts and Ionic Liquids

This series of meetings initiated in 1966 as EUCHEM Conference on Molten Salts in Norway. After molten salt and ionic liquid communities joined forces in 2006, it developed to a true European event organized every two years.

O Encontro Nacional de Biologia Evolutiva tem como objetivo principal juntar Biólogos Evolutivos a trabalhar em Portugal e no estrangeiro, de modo a promover coesão e excelência científica.

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

The course “Entomological Collections, Insect Systematics and Evolution” will comprehend a general introduction to entomology and entomological collections, covering the steps various steps for the creation of such a collection: specimen capture and preparation, cataloguing, di

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

O programa detalhado de Cursos Avançados disponibilizados pelo cE3c - Centro de Ecologia, Evolução e Alterações Ambientais para o ano letivo 2018/2019 já está disponível.

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

There are thousands of totally sequenced genomes freely available in the Internet. The number keeps on growing as at least one genome sequence is released every day.

Natural History Collections and Biodiversity

Natural history museums are privileged spaces for seminal research on different subjects of biological sciences such as biodiversity, evolution, ecology, biogeography and taxonomy.

Cursos Avançados cE3c 2018/2019

Objectives: To introduce participants to the details of communicating science to non-specialized audiences, including, but not exclusive to, public and private stakeholders, students and teachers, and media professionals.