Seminário de Lógica Matemática (SLM)

Automating deduction in non-classical logics: Signed resolution for many-valued logics

Luís M. Augusto Universidade Aberta – MEMC

Instituto para a Investigação Interdisciplinar da UL, Sala B3-01

Abstract:

Automating deduction in non-classical logics is today a major objective, given their many fundamental and practical applications. This is particularly so with respect to many-valued logics, logical systems with truth-value sets with cardinality > 2.

Adapting well-known automated deduction calculi for classical logic has proved to be an efficient way to automate deduction in non-classical logics. In this talk, I show that the resolution calculus combined with the formalism known as signed logic, i.e., signed resolution, is an adequate calculus for automating deduction in (mostly finitely) many-valued logics.

There being the time and the inclination, possible ways to implement signed resolution in resolution-based ATP (automated theorem proving) software may be discussed.

Título, data, orador e localização do evento

RSS Meetup, por Afonso Falcão (LASIGE, DI-FCUL).

O evento pretende aprofundar o conhecimento sobre o estuário do Tejo e zonas oceânicas adjacentes, bem como debater medidas de salvaguarda destes ecossistemas e mobilizar para a criação de projetos-piloto de intervenção.

Composição de fotografias de alunos e da Reitoria da ULisboa

A ULisboa participa nos webinars “Universidade de Lisboa - Um diploma com marca internacional”, dirigidos à América Latina e ao Brasil.

Título e imagem ilustrativa do evento

Webinars da redeSAÚDE, uma das Redes Temáticas Interdisciplinares da ULisboa.

Imagem ilustrativa do evento (microfone)

Nesta sessão dos Encontros de Comunicação em Ciência(s) serão apresentados alguns projetos, de âmbito nacional e internacional, que têm como ponto em comum comunicar ciência para crianças e jovens.

Logótipo do evento

O congresso tem como tema "Velhos desafios, novas ameaças: comunicar a incerteza e combater a desinformação".

Solid Earth Seminar, por Leonardo Azevedo (Centro de Recursos Naturais e Ambiente, IST, Portugal).

Uma conversa entre quatro Biólogos que há vários anos trabalham em Avaliação de Impacte Ambiental (AIA) em Portugal.

Encontro Scientia, por Leonor Rodrigues (EE - cE3c).

Seminário do Laboratório de Instrumentação e Física Experimental de Partículas, por Rute Pedro (LIP).

Seminário do Centro de Física Teórica e Computacional, por Pedro Reis (Institute of Mechanical Engineering, École Polytechnique Fédérale de Lausanne - EPFL, Switzerland).

Geometry Webinar, por François Petit (Univ. Paris).

Logótipo do Encontro Ciência 2021

A Ciência que faz o Amanhã e transforma a Economia.

An overview of the different ways to measure biodiversity, and provides tips for the stratification of primary biodiversity data and the construction of variables that describe its various facets.

Colóquio de Matemática, por José Agapito Ruiz (Investigador no Centro de Análise Funcional, Estruturas Lineares e Aplicações da Universidade de Lisboa).

Título e data do evento

An overview of recent developments and applications of the algebraic and analytic theory of D-modules.

This course aims at enabling the participants to use different methods to measure the impacts of pollutants on ecosystems.

Desenho de campo e atividades agrícolas

Se tem um projeto inovador, candidate-se até 16 de julho.

How to predict the three-dimensional structure of nucleic acid and proteins from their sequence and use the acquired knowledge to improve or create new methodologies in molecular biology research and diagnostics?

Título, data e localização do evento

From experiments to foundations. Seeking more intelligible explanations for Quantum Phenomena.

Logótipo da Unite!

Summer School no âmbito da Rede UNITE! (University Network for Innovation, Technology and Engineering), de que faz parte a ULisboa.