Cursos avançados cE3c 2020/2021

Scientific Writing and Communication

Ciências ULisboa

Objectives: The objective of this course is to introduce participants to the details of communication and writing scientific publications. The main emphasis is on the most common form, the “primary scientific paper”, but other forms will be covered. Matters related to oral presentations, poster preparation and proposal writing will also be discussed. Thus participants will become familiar with the forms of presenting new findings to various scientific forums.

Please note that the main focus of this course is on how to structure a scientific text, i.e. the rules and requirements, building up the actual text, presenting findings, etc., and not very much on the actual language, i.e. grammar, vocabulary, language structure, etc. The latter will only be touched briefly upon.

More information available here.

Seminário do Centro de Física Teórica e Computacional, por Daphne Klotsa (Department of Applied Physical Sciences, The University of North Carolina at Chapel Hill).

Solid Earth Seminar, por Davide Gamboa (IPMA, Portugal).

Ten Minutes Talk with the PhD students in Informatics, com Nuno Rodrigues (LASIGE, DI-FCUL).

Encontro Scientia, por William Carvalho (Professor Convidado - Faculdade de Ciências Biológicas e Ambientais, Universidade Federal da Grande Dourados, Mato Grosso do Sul).

PhD in Informatics Seminar, por Fernando Alves.

Por Nicola Fusco (Università di Napoli "Federico II") e Riccardo Scala (Università degli Studi di Siena).

Probability and Statistics Seminar, por Helena Ramalhinho Lourenço (Universidade Pompeu Fabra, Barcelona).

Ponte sobre o Tejo

Na Feira Virtual: Viva Portugal, através de chat ou videochamada, os candidatos terão a oportunidade de descobrir a ULisboa, falar com os seus representantes e receber resposta personalizada a todas as questões.

Geometry Webinar, por Pierre Schapira (Professor emeritus Sorbonne University).

Imagem ilustrativa do evento

Um inovador evento de recrutamento e networking!

Imagem ilustrativa do evento

Um congresso científico com o objetivo de mostrar o trabalho realizado por investigadores portugueses nas áreas da Neurociência, Ciência Forense, Genética Molecular, Virologia e Bioengenharia.

Mapa de Portugal e informações sobre os Censos 2021

Os Censos 2021 estão aí! Esteja atento à sua caixa de correio.

Imagem ilustrativa da ação de formação

Formação de Comunicação em Ciência(s), por Rita Ferreira (InnovPlantProtect, Gestora de Comunicação / NOVA FCSH-ITQB NOVA, Mestranda / Rede SciComPt, sócia).

This course aims to provide students with basic knowledge of R programming, allowing them to manipulate and visualize data with R

This course aims to provide students with statistical knowledge and tools to manipulate, analyze and visualize biological data with R. Introduction to modeling, simulations and Bayesian statistics.

Logótipo da iniciativa

"Património e divulgação em Paleontologia" é o tema escolhido para esta edição do EJIP.

A mostly practical course, offering an overview on different community ecology and macroecological methods and software.

Logótipo da conferência, sobre um fundo branco

THE meeting place for Mobility Management practitioners and experts all over Europe.

An overview of the different ways to measure biodiversity, and provides tips for the stratification of primary biodiversity data and the construction of variables that describe its various facets.

Título e data do evento

An overview of recent developments and applications of the algebraic and analytic theory of D-modules.

This course aims at enabling the participants to use different methods to measure the impacts of pollutants on ecosystems.

How to predict the three-dimensional structure of nucleic acid and proteins from their sequence and use the acquired knowledge to improve or create new methodologies in molecular biology research and diagnostics?

Representação da cidade de Lisboa, acompanhada do título da conferência

The 22nd in the series of triennial conferences which bring together the Particle and Nuclear Physics communities.

Logótipo do evento, sobre um fundo branco

Welcome to an unique silicon for photovoltaics event in Lisbon!